Een logo voor uw apotheek is een eerste belangrijke stap in uw digitale evolutie.
Evolueer mee met uw patiënten
Toen het internet nog niet zo’n belangrijke rol speelde, stelde de vraag naar een logo zich niet. Dat was iets voor grote merken en bedrijven, maar niet voor apothekers. Het imago en logo van een apotheek beperkte zich tot het typische groene kruis en de vermelding van het woord ‘apotheek’. Tot daar het ontwerp.
Met de komst van het internet, ging het imago een steeds belangrijkere rol spelen. Zelfs het kleinste bedrijf stelt vandaag zijn logo voor.
Jammer genoeg is een groot deel van de apothekers wat vastgeroest in oude gewoontes, zonder een duidelijk imago en bijzondere identiteit. Daardoor zijn ze, in tegenstelling tot hun concurrentie, niet mee geëvolueerd met hun patiënten die het nu gewend zijn een merk te herkennen aan zijn sterke visuele identiteit.
Welke voordelen biedt een uniek logo voor uw apotheek?
Uw logo is in de eerste plaats een vorm van herkenning. Het vormt de basis van uw imago en zorgt ervoor dat u in één oogopslag herkend wordt. Hoe meer het ingeburgerd raakt bij uw patiënten, hoe loyaler ze zullen zijn aan uw apotheek.
Het is ook dé tool bij uitstek om u te onderscheiden van uw concurrenten. Uw logo staat zeer specifiek voor uw missie, uw doelen en uw waarden en levert u een unieke identiteit op. Dankzij de kenmerken van uw logo herkennen uw patiënten het snel tussen die van uw concurrenten.
Uw logo vormt daarnaast ook de basis om de rest van uw visuele identiteit rond op te bouwen. Het stuurt uw huisstijl aan en maakt een geheel van al uw ondersteunend materiaal. Het doel? Uw identiteit promoten en een herkenningspunt vormen voor uw patiënten om uw bekendheid te vergroten.
Tot slot blijft u dankzij een logo in lijn met andere bedrijven en daardoor ook met uw eigen patiënten.
Onze tips voor een sterk logo
Om indruk te maken met uw logo, moet het aan een aantal voorwaarden voldoen
- Samenhang: om consistent te zijn met uw visuele identiteit, kies je voor specifieke kleuren (maximaal 3) en uniformiteit
- Eenvoud: hoe makkelijker uw logo te onthouden is, hoe sneller uw patiënten het zullen herkennen
- Flexibiliteit: uw logo wordt ontworpen om voor verschillende soorten communicatie gebruikt te worden, dus het moet aangepast kunnen worden aan al uw wensen
- Tijdloos: zelfs als u in de loop der jaren wijzigingen doorvoert om de groei van uw zaak aan te duiden, is het aangewezen om voor een tijdloos ontwerp te kiezen
- Visueel: het logo stelt uw waarden voor en verspreidt een boodschap naar uw klanten
Ondersteuning door experts
Het ontwerp van uw logo wordt steeds gemaakt door en met experts uit de marketingsector.
COMPharma ondersteunt u bij uw overgang naar het digitale tijdperk en het uitbouwen van een merkimago voor uw apotheek. Daarbij hoort uiteraard de creatie van een logo dat het imago van uw apotheek uitstraalt.