Het is zover: uw apotheek heeft eindelijk haar eigen logo. De eerste stap naar het opbouwen van een unieke identiteit voor uw apotheek is genomen. Maar wat volgt daarna?

Toon trots uw logo!

Het antwoord op deze vraag is vrij vanzelfsprekend: uw logo moet zonder uitzondering op al uw communicatie te zien zijn. Hoe vaker u het toont, hoe meer uw patiënten het zullen linken aan uw apotheek.

Digitaal

Uw logo krijgt uiteraard een plek op het internet, van uw website tot sociale media of zoekresultaten in Google, … Het moet het eerste zijn wat uw patiënten te zien krijgen als ze een zoekopdracht uitvoeren online, maar ook in uw rechtstreekse communicatie. Vergeet het dus niet toe te voegen in uw e-mailhandtekening.

Offline

Enkel online is echter niet voldoende. Toon uw logo ook aan uw patiënten in uw apotheek en uw etalage. Vergeet daarnaast ook uw visitekaartjes, flyers, boodschappentassen, spandoeken, beeldschermen, etc. niet. Herinner uw patiënten bij elke gelegenheid aan uw merkidentiteit.

De volgende stap: een huisstijl

Zin om nog een stapje verder te gaan? Uw logo is een eerste stap in de opbouw van uw merkimago, zowel online als offline. Maar voor een nog sterkere impact, kunt u een heuse huisstijl uitwerken.

Wat is dat juist, een huisstijl? Aan de hand van enkele afspraken, helpt een huisstijl u om uw verschillende vormen van communicatie eenduidig te maken: welke kleuren gebruiken we, welk lettertype, welke icoontjes en soorten beelden, … ?

Dankzij een huisstijl en uw logo op al uw communicatie, straal je overal dezelfde visuele identiteit uit, ongeacht het format. Het is een combinatie van zorgvuldig gekozen elementen die een samenhangend beeld uitstralen naar al uw patiënten.

Wenst u gecontacteerd te worden? Vul ons formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op!

Share This

Share This

Share this post with your friends!