De digitale wereld als verlengstuk van de relatie met uw patiënt buiten de apotheek, zegt u dat wat? Het contact met uw patiënten onderhouden buiten de muren van de zaak is een goed begin. Maar een efficiënte digitale communicatie kan ook een levendige virtuele community creëren. Deze groep mensen neemt vervolgens de rol van ambassadeur op zich en verspreid uw nieuws bij een ruimer publiek.
Wat is dat, een virtuele community?
We begrijpen allemaal deze twee woorden afzonderlijk, maar wat als we ze samenvoegen? Wat betekent het?
Een virtuele community bestaat uit een groep mensen die met elkaar in contact komen dankzij digitale technologie. Via sociale media uit zich dat vooral in het onderhouden van interactie met anderen: iedereen houdt zich bezig met het uitwisselen van info en dergelijke. Hoe groter de community, hoe meer macht ze heeft. Maar hoe komt dat?
Een groter bereik
Goed, ik geef toe dat ik het u niet makkelijker maak door over “reach” of bereik te praten. Maar het bereik is een belangrijk begrip om uw online prestaties te meten en analyseren.
Het bereik komt overeen met het aantal unieke personen dat uw post gezien heeft.
Reach en bereik betekent hetzelfde.
Daarin zit ook het verschil met het aantal impressies, die tellen enkel het aantal keer dat uw post gezien werd, ongeacht door wie. Het zijn dus geen unieke views.
Dus, als persoon X uw post 5 keer bekijkt, zal het aantal impressies op 5 staan, terwijl de reach slechts 1 is.
De reach is afkomstig van verschillende bronnen:
- Uw volgers: de patiënten die uw pagina liken en volgen. Opgelet, dat wil niet zeggen dat zij al uw posts zien. Ongeveer 5% van uw volgers ziet uw posts automatisch in hun tijdlijn. Dat percentage zal toenemen zodra een van hen een interactie uitvoert met uw post.
- Hashtags #: hashtags worden gebruikt om belangrijke woorden in uw posts te taggen. Door op het # te klikken, krijgt u een overzicht van alle recente posts met dezelfde hashtag. Zo kunnen bepaalde hashtags dus zorgen voor nieuwe volgers voor uw pagina.
- Viral reach: deze term staat voor alle personen die uw post gezien hebben omdat een van hun vrienden er een interactie mee uitvoerde. Ze zijn echter geen volgers en hebben geen zoekopdracht naar bepaalde keywords gedaan, maar hebben uw post toch gezien.
Kort samengevat: hoe meer uw patiënten interageren met uw pagina, hoe vaker uw posts gezien zullen worden!
Heeft u graag wat hulp om de interactie van uw patiënten te boosten op sociale media? Wij stellen u graag verschillende modules voor die aan uw behoeften zullen voldoen. Aarzel niet om contact op te nemen voor een demonstratie van onze diensten.