Het komt maar zelden voor dat patiënten in het hartje van de winter op de hoogte willen gebracht worden van maatregelen tijdens een hittegolf. Voor een communicatie die interactie uitlokt, is het daarom een goed idee om een planning op te stellen op basis van seizoensthema’s.
Elke periode heeft zijn sfeer
Ons kalenderjaar bestaat uit een opeenvolging van evenementen die ons humeur en onze interesses beïnvloeden. Maar waarop baseren we onze planning?
- De belangrijkste feestdagen: Kerstmis, Valentijn, Moeder- en Vaderdag, … Op deze jaarlijkse feesten past werkelijk iedereen zijn manier van communiceren aan. U mag dus zeker niet uit de boot vallen!
- De seizoenen: elk seizoen heeft zijn thema’s die aan bod kunnen komen. Zomervakantie, skivakanties of de komst van verkoudheden in de winter en allergieën in de lente, … Denk goed na over de behoeften van uw patiënt.
- Internationale en wereldwijde dagen: Dag van de Kat of van de preventie van diabetes, voor elk onderwerp is er wel een speciale dag! Maak er gebruik van en publiceer bijvoorbeeld een foto van uw lachende team op Dag van de Glimlach?
Het belang van plannen op voorhand
Om uw online- en offline communicatie op elkaar af te stemmen, is het handig om op voorhand bepaalde thema’s in te plannen. Hoe sneller u uw onderwerpen vastlegt, hoe eerder u kan beginnen met het creëren van virtuele en fysieke content.
Dankzij een planning hoeft u ook niet in een rush te werken. Vermijd stress op het laatste moment, de grote vijand van creativiteit. Ideaal is als u telkens een trimester op voorhand werkt.
Een planning over meerdere maanden helpt u ook om een globaal beeld te scheppen van uw communicatie. In een oogopslag krijgt u zo een beeld van uw homogene imago.
Niets houdt u echter tegen om spontaan onderwerpen toe te voegen in functie van de actualiteit. Plannen kunnen altijd nog aangepast worden!
Heeft u hulp nodig om een communicatiestrategie op te stellen aan de hand van een kalender? Wij kunnen u zeker helpen. Vraag nu een demonstratie van onze diensten aan.