Het wereldwijde web gebruiken als een digitale vitrine is een onmisbare stap geworden voor uw apotheek. Uw site weerspiegelt uw zaak, is op elk moment toegankelijk en is de eerste plek waar uw patiënt gaat kijken om meer info te vinden over uw apotheek. Maar om hem bovenaan in de zoekresultaten te laten eindigen, is een statische pagina niet voldoende. De oplossing? Breng hem tot leven!
Een verhaal van SEO
U heeft misschien al horen spreken over “SEO” of “search engine optimization”?
Hoe beter de SEO van uw website, hoe hoger uw site zal eindigen in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google.
Er bestaan meerdere tactieken om uw SEO een boost te geven. De eerste is zorgen dat de inhoud van uw website regelmatig vernieuwd wordt!
Dankzij een actuele inhoud, beschouwt Google uw website als up-to-date. Dat betekent dat de zoekmachine uw website als kwalitatief en betrouwbaar aanduidt. Hoe beter u uw site up-to-date houdt, hoe vaker Google hem bezoekt en hier rekening mee houdt. Bovendien toont u zo uw actuele inhoud sneller in de zoekresultaten van uw patiënten.
Een bewijs van dynamiek
In een tijd waarin alles in sneltempo evolueert, kan uw website maar beter dynamisch zijn. Door regelmatig uw inhoud bij te werken (nieuwe foto’s van uw apotheek, lopende acties toevoegen, diensten en evenementen tonen, …) straalt uw apotheek uit dat ze actief is, in constante evolutie en dat u zich aanpast aan de behoeften van uw patiënten.
Nog meer dan het versterken van uw imago, zorgt creatieve content voor een reden om te communiceren via sociale media. Zo kan u het aantal websitebezoeken verhogen, wat ook weer voor een betere SEO zorgt. Uw communicatie zit dus het best verspreid over verschillende kanalen. Heeft u een blogbericht geschreven op uw site? Deel het via Facebook, Instagram of Google My Business! Zo is de kans groot dat nieuwe bezoekers een kijkje komen nemen.
De basis? Zorg dat minstens uw contactinformatie correct en up-to-date is en pas ze aan bij de minste verandering (wijzigingen van de openingsuren, uitzonderlijke sluitingsdagen, …)
Opgelet: de frequentie verhogen, betekent niet de relevantie verlagen
Voor een goede SEO, baseert Google zich ook op het gebruik van keywords om de relevantie van uw content te beoordelen. Hun aanwezigheid op uw website verhoogt de kans om tussen de eerste zoekresultaten te eindigen bij een zoekopdracht van uw patiënten. Voor u begint te schrijven, dient u eerst wat opzoekwerk te doen om de juiste keywords te bepalen voor uw sector.
Vergeet niet om ook de gebruikerservaring van uw patiënt altijd voorop te stellen. Uw patiënt moet op uw website de interessante info vinden die hij daar verwacht te vinden.
COMPharma stelt gepersonaliseerde content voor om uw website in de kijker te zetten. We kunnen bovendien ook zorgen voor de creatie van een basiswebsite op maat. Meer info nodig? Contacteer ons !