U heeft beslist om te starten met een nieuwsbrief om zo patiënten aan uw merk te binden? Het opstellen, de inhoud schrijven, de periodiciteit bepalen: alles is in orde en u moet enkel nog de mail versturen? Dan zijn hierbij enkele ideeën om mailadressen te verzamelen bij uw patiënten.
Het offline verzamelen
U hoeft geen kenner van informatica zijn om mailadressen van uw patiënten te verzamelen: de techniek van pen en papier werkt ook nog altijd. Leg enkele invulformulieren op de toonbank van uw apotheek en klaar!
Leg aan uw patiënten uit waarvoor de nieuwsbrieven dienen: nieuws, promoties, evenementen, diensten, … Doe hen zin krijgen om jullie band ook buiten de apotheek voort te zetten.
Wedstrijden
Wat werkt er beter om uw patiënt te overtuigen zijn gegevens te geven dan hem te laten meedoen met een wedstrijd? Of dat nu via een invulformulier in de apotheek verloopt of een online formulier, een wedstrijd is het perfecte argument om mailadressen te verzamelen.
Goodies of cosmetica, uw patiënten krijgen de kans om een prijs te winnen door zich in te schrijven voor uw nieuwsbrief en ontvangen zo ook uw laatste nieuws meteen in hun mailbox. Dat is een win-win, toch?
Profiteer van uw community
Beschikt u over een of meerdere sociale media? Dan volstaat het soms om simpelweg een link te delen naar een online inschrijvingsformulier. Nodig ze uit en laat het mailadressen regenen!
Vragen staat vrij
Voeg een call-to-action toe
Als u een Facebookpagina heeft, ziet u daar een knop waar u een call-to-action kan toevoegen, bovenaan de pagina net onder de hoofdingsafbeelding.
Deze knop heeft tot doel om een actie uit te lokken van uw bezoeker: u opbellen, u een bericht of mail sturen, een afspraak maken, reserveren, …
Maar met deze knop kan u ook uw patiënten aanmoedigen om in te schrijven voor uw nieuwsbrief. In één enkele klik komen ze op eender welk moment op uw inschrijvingsformulier terecht.
Adverteer met de link naar uw inschrijvingsformulier
U heeft het misschien al gehoord: sinds begin 2020 zijn de richtlijnen van de orde van apothekers op het gebied van reclame gewijzigd. Voortaan mag u uw Facebookposts lokaal adverteren.
Waarom geen post creëren die focust op uw inschrijvingsformulier en de zaken die in uw nieuwsbrief aan bod komen?
En daarna?
Zodra uw patiënten hun toestemming hebben gegeven om hen uw nieuwsbrieven toe te zenden, rest u alleen nog het correct verzenden van uw eerste nieuwsbrief.
Interessante content die een meerwaarde biedt, het naleven van de GDPR-regels, het plannen van de mailings, …
Kijk goed na of alle aspecten van een goede nieuwsbrief in orde zijn voor u hem uitstuurt.
Heeft u het moeilijk met de te volgen stappen? Weet u niet goed welke content u moet delen? Wij kunnen u helpen. Vraag nu uw demonstratie aan, zonder verplichtingen!